صفحه نخست
پذیرایی کارگزاران زیارتی استان از زائرین پیاده امام رضا(ع) 1398/08/08 11:19 AM

 رئیس سازمان حج و زیارت : توزیع روزانه 21هزارغذا بین زوار امام رضا (ع)/خدمات رسانی به زوار دهه آخر صفر باید مردمی بماند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی ، علی رضا رشیدیان همزمان با سالروز شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) طی بازدید تعدادی ازایستگاه های صلواتی فعال در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا (ع) افزود : باید فرهنگ خدمت رسانی و محبت به زوار امام مهربانی به تاسی از آن امام همام توسعه و تقویت شود.

وی در این بازدیدها از ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) هم در مشهد بازدید کرد و افزود : این فرهنگ خدمت نه تنها در میان مردم خطه خراسان که مجاوران حضرت هستند بلکه باید در جای جای ایران زمین توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مهر ومحبت امام رئوف که نیاز جامعه امروز است ، ترویج شود و از این رو باید خدمت رسانی به زوار امام مردمی بماند ودستگاه ها و بخش های دولتی در حد سازماندهی و هماهنگی و یا در بحث کمک به تامین خدمات و نیازهای اساسی ورود یابد.
رشیدیان ادامه داد : روزهای پایانی ماه صفر از اربعین تا انتها فرصتی مغتنم برای توسعه سیره و فرهنگ رضوی است .

وی اظهار کرد : حضور اقشار و گروه های مختلف مردم مشهد وخراسان و نیز سایر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در خدمت رسانی همپای افزایش حضور زائران در این ایام در مشهد بویژه زوار پیاده فزاینده است و همه با نیت خدایی و با همه وجود و خلوص هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و در خدمت به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) انجام می دهند.

وی تصریح کرد : ما هم باید زمینه حضور مردم را در این خدمت رسانی تسهیل کنیم چنانکه می توان از ظرفیت سامانه های سماح (ثبت نام و ساماندهی زائران عتبات)و مصباح (سامانه مربوط به گمشدگان)در سازمان حج و زیارت به فعالیت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی که با طراحی سامانه ای برای ساماندهی و مدیریت وخدمت رسانی مناسب به زوار امام رضا(ع) تلاش می کنند،کمک و حمایت کرد.

وی افزود : به نوعی تجمیع این سامانه ها می تواند به ارتقا عملکرد وخدمت رسانی انجامد.

 


كليه حقوق اين جايگاه متعلق به مديريت حج و زيارت خراسان رضوى مي‌باشد و استفاده از مطالب آن با ذكر منبع مجاز مي‌باشد